23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Modebrand går utraditionelle veje i markedsføringen

Bestseller-brandet Vero Moda har taget utraditionelle markedsføringsmidler i brug.

Vero Moda har i år valgt at satse på en anden platform end Facebook. Deres julekalender foregår i stedet på Pinterest.

Vero Moda er dermed et af de få danske brands, der prøver lykken på den nye dreng i klassen. Det skriver markedsføringen.dk.

Pinterest har endnu ikke fået sit store gennembrud i Danmark. Men tidligere på året blev det kåret til det hurtigst voksende sociale medie i verden.

Julekampagnen går ud på, at brugerne deler eller pinner, det samme som at like, det stykke tøj, de bedst kan lide og deltager dermed i konkurrencen om det valgte stykke tøj.

– Vi ville selvfølgelig have haft et større antal deltagere, hvis kampagnen kørte på Facebook. Men vi vil gerne have folk over på Pinterest, fordi der er muligheder i det for os, siger Liselotte Kirkelund, som er digital marketingansvarlig hos Bestseller-brandet Vero Moda.

Vero Moda har blandt andet valgt Pinterest på grund af dets kreative muligheder omkring boardet.

- Det hele går op i en højere enhed. Man kan både lave inspiration med boards, der pakker dem lækkert ind. Og samtidig kan man bruge det kommercielt, fordi man kommer videre til shoppen, siger Liselotte Kirkelund.


BREAKING
{{ article.headline }}
0.166